dijital lpg göstergesi

Başlatan beyazıt, 28 Ağustos 2011, 19:10:25

beyazıt

ete hocam saygılar oncelıkle hayırlı olsun site başarılarınızın devamını dilerim.Nette gezerken dijital lpg göstergesi gördüm böyle birşey yapma imkanımız varmı ornegın kaç lt gaz var kac km yol gıderız gibi çünkü ledli göstergelerden  gına geldı kırmızı yanıyr 180 km gıyrum  boyle bır sıstem yapabilirmiyiz tşk http://imageshack.us/photo/my-images/824/grnt001m.jpg/
linkte örmekler var

şimdiden tşk

ete

Beyazıt,
Böyle bir sistem yapmak zor bir şey değil. Zor olan bu sistemin çalışmasını sağlayacak sensördür. Oto gazları konusunda bilgim yok. Depolara mutlaka seviye yada doluluk kontrolü için bir alet takıyorlardır. Onun çıkışını kullanarak benzer bir şey yapılabilir. Sen en iyisi depodaki gazın miktarını ne ile ölçüyorler onları araştır.

Ete

zoptrik

bu projeden haberim var renault forumlarında yapılan bir projeydi. sistem şöyle çalışıyor: LPG tankının içinde bir adet şamandıra var ve bilgi manyetik mekanik bir şekilde depo dışındaki göstergeye aktarılıyor. sanırım göstergenin içinde bir çeşit pot var ve verilen voltajın değerleri düşüp yükseliyor. pic in adc sinden de değer okunuyor ekrana yansıtılıyor.
konu linki:
http://forum.donanimhaber.com/m_9645730/tm.htm
http://renault9-11kulubu.forumotion.com/t9277-dijital-lpg-gostergesi-yapymy
projenin bir gelişmişini Gıda mühendisi olup da benim PIC ile tanışmama vesile olan Serkan abimiz yapmış internette adı @gergy olarak geçer kendi aracına kendi yol bilgisayarını yapmış ve bu özelliği de eklemiş:

verdiğim sitede ayrıntılı resimler mevcut
kolay gelsin
iyi forumlar...
DEHA; İMKANSIZDA MÜMKÜNÜ GÖREBİLMEK DEMEKTİR.GEMİLERİN KARADA DA YÜZEBİLECEĞİNİ SEZMEK, MEHMETLERDEN BIRINI "FATİH" YAPAR...!

beyazıt

#3
Alıntı yapılan: ete - 28 Ağustos 2011, 19:22:38
Beyazıt,
Böyle bir sistem yapmak zor bir şey değil. Zor olan bu sistemin çalışmasını sağlayacak sensördür. Oto gazları konusunda bilgim yok. Depolara mutlaka seviye yada doluluk kontrolü için bir alet takıyorlardır. Onun çıkışını kullanarak benzer bir şey yapılabilir. Sen en iyisi depodaki gazın miktarını ne ile ölçüyorler onları araştır.

Ete

hocam lpg tankının arkasında arkadasın dedıgı gıbı kazan ıcndekı şamandıradakı mıknattıs  yardımıyla dısarda bulunan  pot sekılndekı bır sensor var 20 k lık bır sensor şamandıra hareket ettıkçe mıknatısta kareket edıyr  ve dıştaki potun hareetını saglıyr  boyle bır sıstem var  bunu 2*16 lcd ye aktarbılecegımız bır devre  yapabilrmyiz

http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/50445370/LPG_sensor.jpg

linkteki sesnsor  benım arabamdakı nın aynısı  sadece 2 kablo baglanıyr    nasıl bır sıstem yapılabilir tşk

ete

2 kablolu sistemle olmaz. Cihaz üzerinde 20K lık bir pot var ise ,
-Pot un bir ucu +5V ta
- Potun orta ucu Pic ADC girişine
- Potun alt ucu da GND ye bağlanarak işlem yapılabilir. Böylece +5V , ADC ucuna giden kablo ve GND olmak üzere 3 kablo ile halledilebilir.
Okunan değer tank içindeki LPG miktarına göre kalibre edilerek LCD de gösterilir. Bunun için ekstra özel bir devrede yapmaya gerek yok.

Ete

beyazıt

hocam  ben tam anlatamadım  galiba http://www.modifiyem.com/forum/f155/dijital-lpg-gostergesi-montaji-120595/ konu burda var sıze zahmet bakabılrmısnız

ete

Beyazıt,
Tam olarak anlattın. Ama ben anlatamadım sanırım. Bana yapılabilirmi diye sordun bende yapılır ama sensör sorun olabilir dedim.
Sende senörü izah ettinbende nasıl yapılacağını anlattım. Bunun ötesinde anlaşılmayan ne var acaba.
İllaki ordaki resimelere bakım aynısınımı yapmak gerekiyor.? aynısı ise o arkadaşla temas kurup neyi naıl yaptığını öğrenebilirsin. Yok kendim bir şeyler yapayım dersen açıklamayı verdim. Sonrası programın süslenmesi vs. Sen başla yardım ederim.

Ete

Mucit23

Ben bu konuda geçenlerde bir çalışma yaptım.
Elimde 3 kablolu motosiklet için benzin şamandırası var. Direk Adc ye bağlayıp ölçüm yaptım. Çok güzel çalıştı aslında okumada sorun yaşamadım fakat ileriki zamanlar için bazı problemler karşıma çıktı. Benzin şamandırası biraz hassas yani şamandıra çok kolay bir şekilde hareket ediyor. Dolayısıyla şamandıra oynamasa bile okuduğum ham değerin birler hanesi devamlı bir hareket halinde. Bu yüzden kesinlikle analoğ girişe 100nF paralel kondansatör eklenmeli. Denemedim ama Bu sorunu çözemesi lazım. Üstelik bana kalıra daha stabil bir sonuç almak için okuduğumuz değerlerin ritmetik ortalaması alınabilir. Mesela 100 defa ölçüm alıp bunların ritmtik ortalaması alınsa çok sağlam bir değer elde edilir. Bunları aştıktan sonra benim hala kara kara düşündüğüm bir sorun daha var. Şimdi araç hareket halindeyken doğal olarak yakıt devamlı çarkalanacaktır. Bu şandıranın devamlı aşağı yukarı hareket etmesine dolayısıyla okunan değerin devamlı hareket etmesine sebeb olur. Dahada açarsak şamandıranın depodaki yerine göre bayır aşağı veya yukarı çıkarken yine okunan değer devamlı hareket eder. Bu sorunu nasıl çözerim bilemiyorum. Bu konuda nasıl bir mantık yürütebiliriz fikirlerinizi alabilirmiyim..
Bir ulusu yok etmenin En iyi yolu o ulusun dilini yok etmektir.

www.arectron.com/

zoptrik

bu sorunu senin de bahsettiğin gibi ortalama alma yöntemiyle çözebilirsin
örnek kod:
-----------------------------------------
ortalama:
toplam=0
for I=0 to 100 'yani 100 kere ölç
adcin 1, ADC
toplam=toplam+ADC
pause 1
next
sonuç=toplam/100 '100 ölçümün ortalamasını 100e böl, 101 de olabilir tam kafa yoramadım şimdi
----------------------------------------
böylelikle komut gecikmeleriyle birlikte 100ms lik bir sürede 100 kere ölçüm yapıp ortalamasını almış olursun. bu arada pic e kesmeler dışında işlem yaptıramazsın diğer işlemleri kesme eşliğinde gerçekleştirmelisin. eğer daha uzun bir süre istiyorsan "100" değeriyle veya pause nin "1" değeriyle oynayabilirsin mesela 10 yaptığında 1sn de 100 ölçüm yapıp ortalamasını verecektir. 100 değerini 1000 yaptığında 1 saniyede 1000 kere ölçüp ortalamasını alacaktır umarım yeterince açık olmuşumdur.
iyi forumlar...
DEHA; İMKANSIZDA MÜMKÜNÜ GÖREBİLMEK DEMEKTİR.GEMİLERİN KARADA DA YÜZEBİLECEĞİNİ SEZMEK, MEHMETLERDEN BIRINI "FATİH" YAPAR...!

ete

10 bitlik ADC okumlarında alabileceğiniz enbüyük ortalama sayısı 63 dür. Bunu geçerseniz rakam aşımına uğrar ve sonucu yanlış hesaplarsınız. Adc okumasını 8 bitlik ayarlarsanız sorun yok 65535/255=yaklaşık 257 adet okumayı toplayıp ortalama alabilirsiniz.

ADC okuma hızlı bir işlemdir. Dolayısıyla çok sık okuma yaparsanız ufakda olsa farklı değerler elde etmeniz mümnkündür. Bunu aşmanın yollarından birisi ortalama almaktır. Ayrıca başka mantıklarda kurulabilir. Örnek vermek gerekirse, ilk hareket esnasında kontağı açtığınızda sistem 50 defa okuma yapmalı ve hareketsiz duran motorun benzin miktarını okumalıdır. Sonra bu değeri referans olarak kullanıp büyük sapmaları elimine etmelidir. Örneğin ortalama değer 700 çıkmış ise 900 veya 400 gibi anlık okumlaarın yanlış olacağını düşünüp bunları dikkate almamalıdır.
Ancak analaog sistemlerde de bu bir sorun oluyor herhaldeki geçenlerde bindiğim bir motorun benzin göstergesi neredeyse 3-4 dakika sonra gerçek yerine geldi. Mutlaka geç kalkma gibi bir mekanizma olması gerek içinde.
Bir başka yöntemde ortalamanın ortalaması şeklinde uygulanabilir. Genellikle sıklıkla değeişen ADC değerlerine karşı bu yöntem kullanılmaktadır.
20 tane dizi değişkeni tanımlayın. Başlangıçta tamamı sıfır değerini alacaktır.
Önce 50 okuma yapılıp ortalaması ilk dizi değişkenine yerleştirilir ve daha sonra 20 değişkenin ortalaması alınır ve ekrana depo miktarı olarak verilir.
Daha sonra yeniden 50 okuma yapılıp ortalamsı ikinci dizi değişkenine yerleştirilir. Bu şekilde bütün dizi değişkenleri doldurulduktan sonra her okumadan sonra dizi değerleri bir üste kaydırılıp son okunan en alta yerleştirilir. SOnuçta sürekli olarak 20 dizi değişkeninin ortalaması ekrana depo değeri olarak verildiği için genelde sapma olmadan depo miktarı görüntülenebilir. Buda benim zaman zaman oynak ADC değerlerine karşın kullandığım bir yöntemdir.

Her kese kolay gelsin

Ete

Mucit23

Hocam peki yakıtın depo içerisindeki konum değiştirmesini önemsememek için nasıl bir yöntem uygulanabilir. Yani diyelim bayır yukarı çıkıyorken şamandıranın konuma göre sürekli olarak farklı bir ölçüm verecektir. Aynı şekilde bayır aşağı iniyorkende öyle. Yakıt deponun tek bir tarafına toplanır. Yukarıdaki ortalama alma işlemleride yine çok hızlı gerçekleşir. Bu sorun olurmu. Veya nasıl çözülebilir.
Bir ulusu yok etmenin En iyi yolu o ulusun dilini yok etmektir.

www.arectron.com/

ete

Bayır çıkarken yada inerken araçlarda da aynı sorun vardır ve depo farklı gösterir. Özellikle yokuşa park etmiş araçlarda depoda az benzin var ise az benzin ikaz ışığı yanar bazen. Bldiğim kadarı ile buna araçlar için bile bir çare düşünülmemiş. Çünki gelip geçici bir olaydır. Motorlar içinde aynı durum sözkonusu bence. Senda kafana takma ve okuma aralağını artır. Yani saniyede 10 kere okunacağına dakikada 5 kere okunsun böyle bir sorun nispeten olmaz diye düşünüyorum.

Ete

zoptrik

hocam ağzınıza klavyenize sağlık ben 10bit adc de sayı aşımına dikkat etmemişim düzeltmişsiniz.
bir de dizi değişkeni yöntemi ile ortalama almak çok mantıklı geldi gerçekten çok iyi fikir hiç aklıma gelmemişti doğrusu bir örnek yazılım verebilir misiniz? bu konuda ben de bazı yöntemler geliştirmiştim aklımda fakat hiçbiri verdiğiniz gibi mantıklı değildi
şimdiden teşekkürler.
DEHA; İMKANSIZDA MÜMKÜNÜ GÖREBİLMEK DEMEKTİR.GEMİLERİN KARADA DA YÜZEBİLECEĞİNİ SEZMEK, MEHMETLERDEN BIRINI "FATİH" YAPAR...!

inventor

#13
Mevcut LPG tanklarında yukarıda da bahsedildiği gidi şamandıra ucunda bir mıknatıs bulunuyor. Tankın dışında ise Hall sensörler ile içerideki mıknatısın durumu öğreniliyor. Sonuçta bu sensörler manyetik alanın şiddetine göre çıkış veriyor. Gerçi on-off çalışan sensörlerde varmış ama ben rastlamadım. Diyorum ki tankın dışındaki mevcut sensörleri söküp içerideki mıknatısın hareket yoluna göre yeniden bir dizim oluştursak. 4-5 adet hall sensör kullansak. Oransal olarak şamandıranın pozisyonunu okuyabiliriz. Sonrası zaten ADC işi.
İlmin en büyük düşmanı, sabırsızlıktır. (Şems-i Tırmizi)

aytekin

LPG tanklarının göstergeleri genelde 5 ledli oluyor bunun sebebi LPG tankındaki sensörün on -off çalışması ve sadece 4 kademe olmasıdır.
muhtemelen bu projeyi daha önce yapan arkadaşlar bu sensörü değiştirmiş yada modifiye etmiş olabilirler.

Powered by EzPortal