uzaktan kumanda ile PWM uygulaması yardım.

Başlatan kerem, 04 Temmuz 2017, 17:03:33

kerem

mrb hocalarım. şimdi benim şöyle bir projem var: ben ır ile uzaktan kumanda devresi ile bir motoru pwm ile sürme devresini yapacağım.
çalışması şöyle olacak.
1. 3 tane button olacak
2. 1.buttona basıldığında tüm sistemi açacak tekrar basıldığında tüm sistemi kapatacak(toggle denedim olmadı.)
3. 2.inci buttona bastağımda motor pwm ile sag tarafa hızlanarak çalışacak.
4. 3 buttona bastığımda motor pwm ile sol tarafa yavaşlayarak çalışacak.
5. motorun kademeliri pwm olarak 1-3 kademe arasında bölünecek sağ tarafa hızlanırken 1-2-3 kademeleri 7 segment displayda görüncek. sol tarafa yavaşlarken de 3-2-1 yada diye yavaşlayacak.

proje bu şimdi karşılaştığım problemler de şöyle:
1. uzaktan kumandanın açma tuşuna bastığımızda sistem belli bir süre(80 sn) tam gücte çalışması gerekiyor. Yani en yüksek kademede(3 kademe de).
daha sonra sağ yada sol tuşuyla yukarı aşağı hızlara kademeli olarak geçilebilir. ben pic16f628a in mclr pinini kullandım. resetlemesi ve aç kapa yapmak için. ama olmadı . daha sonra mclr ucunu giriş olarak ayarladım ordan gelen sinyali kullandım.onunla set reset yapmak istedim. O da olmadı.
toggle kumutune denedim ama toggle ile sadece bir led yak söndür yapabildim bu sistemi aç kapa için bir toggle programı yazamadım toggle ile böyle bir şey yapılabilir mi ? .
uzaktan kumanda işini hallettim şuan 3 sinyal alıyorum sadece sinyalleri pice okutup aç kapa, sag, sol yapıp displaya yazdırmam kaldı. ama sistemi açma ve kapama işinde kaldım tıkandım. sistemi nasıl tek buttonla aç kapa yapabiliriz.
adım adım ilerliyorum şuan tam olarak tüm sistemi tek buttonla acıp kapatmam gerekiyor. wdt , mclr , rb0 kesmesi toggle denedim ama tam olarak sonuc alamadım.yardımlarınız icin teşekkür ederim...

ete

Sistemi açıklamışsın ama bazı şeylerin neden olmadığını açıklamamışsın. Olmadı demek ne anlama geliyor yada ne anlam çıkarmalıyız bu kelimeden.? Benim düşüncem sen yapamamışsındır. Her şeyden önce sistemin kapanması ne anlama gelecek bunu açıklaman gerekiyor. Benim anladığım Motorun durdurulup o anda PWM sinyalininde kesilerek motorun durağan beklemesini sağlamak gerekir.
Peki nasıl olacak? elimizde tek bir buton mevut. Bununla hem açma hemde kapatma yapmak gerekiyor. O halde kaçınılmaz şekilde Toggle veya benzeri bir şekilde bir komut zinciri kullanmak gerekecektir. İşi biraz olsun kolaylaştırmak açısından durum isimli bir bit değişkeni kullanılabilir. Bu değişken sistemin açık halinde 1 ve aynı değişken sistemin kaplı halinde ise 0 değerini almalıdır. Böylece yalnızca bir bit değişkenine toggle yaptırılarak tüm sistemi kontrol edebilirsin. Nasıl olacak dersen;
Aç/Kapa butonuna basıldığında bir program parçası bunu algılayacak ve aşağıdaki noktaya gelecektir. Burada,
Toggle Durum komutunu kullanıp ardından,
IF DURUM=0 then
  PWM yi kapat.
  Motoru durdur
Else
  PWM yi aç
  Motoru aktif et
Endif
şeklinde  bir komut zinciri kullanarak açma kapatma işlemi kolaylıkla yapılabilir.
Diğer buton işlemlerine gelince onları ayarlamak dahada kolay olacaktır. Tabiiki bu işte donanımsal PWM kullanılması bir yerde şarttır.  elinde display var iken yapnızca 3 kademe hıza bu işi bağlamakda biraz insafsızlık olur düşüncesindeyim.
Displayde PWM oranını % cinsinden göstermek bence en güzeli olurdu. Böylece duty oranı ile hız arasında bir bağ kurularak displaye bakan kişiye hız konusunda yeterli bilgiyi verecektir.

Bütün bu işlerin yapılabilmesi için IR sinyallerinin nasıl alındığı konusunu belkide en başta sormam gerekirdi. Çünki hangi butona basıldığının tespit edilmesi ana programı meşgul etmemelidir. Bu buton algılamanın bir şekilde kesme yolu ile yapılması anlamına gelecektir. Yada en az vakit harcayan bir kod ile kısa yoldan halledilmesi gerekir.
Kısaca olayın yalnızca bir iki boyutu yok birden fazla boyutu var tümünü toplucca değerleendirmek gerekir.

Ete

kerem

CMCON=%111     
VRCON=0


TRISA=%00000111
TRISB=%00000000
PORTA=0
PORTB=0
PAUSE 200
                                                                 
S VAR BYTE
S=0
ANA:                                                                           
IF PORTA.0=1 and S=0 THEN GOTO  ART
IF PORTA.1=1 AND S=1 THEN GOSUB YUK
PAUSE 100
IF PORTA.2=1 AND S=1 THEN GOSUB AS
PAUSE 100

IF PORTA.0=0 and S=1 THEN GOTO  BASLA
PAUSE 100

IF PORTA.0=1 and S=>1 THEN 
  clearwdt

@ goto $ 
PAUSE 10

endif



GOTO ANA

ART:

S=S+1
HIGH PORTB.3
PAUSE 200
low PORTB.3
pause 100

GOSUB BASLA

BASLA:


PAUSE 100
HIGH PORTB.3
PAUSE 200
low PORTB.3
pause 100



GOTO ANA

YUK:   

HIGH PORTB.2
pause 100
low PORTB.1
pause 10
GOTO ANA
AS:

HIGH PORTB.1
PAUSE 500
LOW PORTB.2
PAUSE 500

  GOTO ANA

   end
Mrb Ete hocam sizin paylaşımlarınızı ve yorumlarınızı hep takip ediyorum. ve örnek alıyorum. insanlara çok yararlı oluyorsunuz Allah razı olsun. Olmadı demem tabi ki  benim hatam ben yapamadım. Sonuca ulaşamadım. sistemi durdurmak demek resetlemek gibi bişey yani 1 buttona basıldımı sistem 90 sn tam hızla çalışacak daha sonra yukarı yada asağı hızlarda pwm ile değişecek. 2.nci defa bottuna basıldı mı sistem sıfırlanacak duracak .Ama aç bottunana basılınca durduğu yerden devam etmeyecek en baştaki satırdan çalışmaya başlayacak. ben yukarıdaki gibi bir kod yazdım. dahili reset kullandım. Wdt ile ama bununda söyle bir sıkıntısı var: diyelim bir alt programa dallandı ve motor çalışıyor 1000ms bir çalışma aralığı verildi. ve bu 1000 ms deyken ben kapatmak istediğimde kapatamıyorum. 1000ms zamanı gecmesi gerekiyor. döngüdeyse düngüsünü tamamlaması gerekir. bu durumda motoru durduramıyorum. o da sorun yaratıyor.

verdiğiniz örnekte durum bitini nasıl kapalıyken 0 açıkken 1 yapılır. orayı tam anlamadım. ben ır sinyallerinde kesme kullanmadım normal bottun gibi girdim. bu bottunları yukarıdaki gibi if döngüsüyle işlettirdim. şuan yukarıdaki programla aç kapa yapabiliyorum.ama pause sürelirinde ve döngülerde sorun yaşıyorum. acaba  açma kapama sinyalını kesme olarak işlettirsem olur mu. nasıl bir yol denemeliyim. teşekkürler.

ete

Neden çalışmadığı belli oluyor. Bu mantıkla bu sistem çalışmaz elbette. Bir çok hata var programda . Pek çok kişi gibi sende GOSUB komutunun nasıl kullanılacağını bilmiyorsun. Önce onu açıklayarak işe başlayalım.
GOSUB Bir programı başka bir etikete gönderme komutudur. Ancak oradan geri gelmek de zorundadır program. Bunuda RETURN komutu sağlar.  Kısaca GOSUB ALT dediğin zaman program ALT isimli etikete gider orada işlerini yaptıktan sonra RETURN komutunu gördüğü anda ayrıldığı adrese geri döner. Şayet RETURN komutunu vermeden sürekli olarak GOSUB komutunu verirseniz her seferinden stack denilen ara hafızaya ayrıldığı adresi kayıt edip gider ve normal şartlarda RETURN görünce stack dan en sonr kayıt edilen adresi geri alıp stack'te  bir yer boşaltır. Ama Return komutunu görmeden sürekli gosub verirseniz 5 -6 GOSUB komutundan sonra stack dolar ve programınız kilitlenir.

Bir etikete gidilip orada işleri yapıp sonra başka bir yere gidecek ise program GOTO kullanmak gerekir. Goto komutunun stack ile alakası yoktur.
ART:

    S=S+1
    HIGH PORTB.3
    PAUSE 200
    low PORTB.3
    pause 100
   
    GOSUB BASLA

bu kodların stack taşması yaratır kesin olarak. GOSUB var ama bir tane bile RETURN yok programında.
Gelelim asıl soruna.  Motorun nasıl sürüldüğünü açıklamamışsın. Arada bir sürücü varmı yokmu belli değil. Sanki röleli sürücü var gibi.
Şayet yukarıda verdiğim satırlr PWM yerine geçiyor ise zaten o motorun çalışmasından haır beklememek gerekir. DC motorlar 5Khz ile 10Khz arasında bir PWM sinyali isterler. Bunun ladındaki frekanslarda motor çok fazla inler. Üsteli,ik sürücü var ise sürücüyüde zorlarsın.
Bana göre bu sistemde HPWM kullanman gerekir. Frekansı da şimdilik 5Khz olarak belirlemen uygun olacaktır.
Motoru nasıl sürdüğünü bilmediğim için fazla öneride bulunamıyorum.
Kademeli hız artışı istersen uygulanır istersen her artır tuşuna bastığında motor hızlanır yada azalt tuşuna bastığında motor yavaşlar.
Aç/Kapa tuşuna bastığında da motor durur.

Önce eksik olan bilgilerini tamamla sonra adım adım yürüyelim istersen. Öncelikle HPWM sinyalini nasıl açarsın ona bir odaklan istersen. Yapamazsan ben açıklarım. Ders notlarında da açıklandı bu konu.
Daha sonra hız artırma ve azaltma işini yapacağız. En sonda da durdur/başlat işini yapacağız.
IR kumanda işine hiç bakmayacağım çalışıyor diyorsun. HPWM kullanarak 1000 ms beklemek zorunda kalmadan anında hız artırma anında yavaşlatma ve anında durdurma gibi özellikler kazandıracağız programa.

Ete

kerem

@ __config _INTRC_OSC_NOCLKOUT & _WDT_ON & _MCLRE_OFF & _LVP_OFF & _CP_ON


TRISA=0
TRISB=$34
PORTA=255
PORTB=0

DEFINE CCP1_REG   PORTB
DEFINE CCP1_BIT   1
SYMBOL BOTA=PORTB.2
SYMBOL BOTY=PORTB.4
SYMBOL BOTAS=PORTB.5
SYMBOL MILERI=PORTB.0
SYMBOL MGERI=PORTB.1
SYMBOL LEDAS=PORTB.6
SYMBOL LEDY=PORTB.7
SYMBOL ILERI=PORTB.0
SYMBOL GERI=PORTB.1

PW VAR BYTE
SAYAC VAR BYTE
PW=DIV32 1000
SAYAC=0
PW=0



BASLA:

IF BOTA=1 THEN GOSUB AC
PAUSE   100
IF BOTY=1 THEN GOSUB YUKARI
PAUSE   100
IF BOTAS=1 THEN GOSUB ASAGI
PAUSE   100
GOTO BASLA


AC:
SAYAC=9
hpwm 1,255,1000
ILERI=1
GERI=0
PAUSE 500
GOTO BASLA
return


YUKARI:
SAYAC=0
PW=PW+25
SAYAC= SAYAC+1
LOOKUP SAYAC,[$6F, $7F, $07, $7D, $6D, $66, $4F, $5B, $06, 63], PORTA
IF SAYAC>10 THEN
SAYAC=9
LOOKUP PW, [26,56,84,113,140,168,196,224,255],PORTB
HPWM 1,PW,1000
IF PW>255 THEN PW=255
ILERI=1
GERI=0
GOTO BASLA
ENDIF
return
GOTO BASLA



ASAGI:
SAYAC=0
PW=255
PW=PW-30
SAYAC= SAYAC-1
LOOKUP SAYAC, [$6F, $7F, $07, $7D, $6D, $66, $4F, $5B, $06, 63], PORTA
IF SAYAC>0 THEN
SAYAC=0
LOOKUP PW, [26,56,84,113,140,168,196,224,255],PORTB
IF PW<28 THEN PW=28
HPWM 1,PW,1000
ILERI=1
GERI=0
return
GOTO BASLA
ENDIF
GOTO BASLA
END




SAGOLUN ETE hocam. bu benim pwm devresi 7 seg displayla , böyle çalışıyor ama bazı yerlerde hata veriyor. tam olarak cözemedim
bir önceki programda gerekli değişikleri yaptım şuan çalışıyor. wdt ile resetlenmesi uygun degilmidir? sistem şuan şöyle çalışıyor ama karmaşıklaşırsa çalışırmı bilmem :) son hali:



CMCON=%111     
VRCON=0

TRISA=%00000111
TRISB=%00000000
PORTA=0
PORTB=0
PAUSE 200


                                                                 
S VAR BYTE
S=0


ANA:                                                                           
IF PORTA.0=1 and S=0 THEN GOsub  ART
IF PORTA.0=0 and S=1 THEN GOsub  BASLA
pause 100
IF PORTA.0=1 and S=>1 THEN  'GOTO reset_etiketi
clearwdt
@ goto $ 
PAUSE 10
endif
GOTO ANA



ART:
S=S+1
HIGH PORTB.3
PAUSE 200
low PORTB.3
pause 100
return
Goto BASLA



BASLA:

IF PORTA.1=1 AND S=1 THEN
GOSUB YUK
else
IF PORTA.2=1 AND S=1 THEN
GOSUB AS
else
HIGH PORTB.3
endif
endif
return
GOTO ANA





YUK:   
HIGH PORTB.2
pause 100
low PORTB.1
pause 10
return
GOTO ANA



AS:
HIGH PORTB.1
PAUSE 500
LOW PORTB.2
PAUSE 500
return
GOTO ANA
end
   
hocam aslında ben bu devre ile 0-24v arası modülasyona sahip gaz valfini acıp kısmayı düşünüyorum. 3 kademede. mantıken gaz valfi yerine motor koydum  :-\ :) dogru mu yanlış mı bilmiyorum. nasıl bir sürücü gerekiyor bunun için onu da çözemedim. sonuçta picten 5v sinyal gidecek bu pwm sinyali ile 0-24v ayarı nasıl yapılabilir? O da kafamı karıştırdı. mosfet röle transistör veya herhangi bir sürucuyle bu voltajı 3 kademede yükseltip 3 kademede düşürmem mümkün mü . şuanda kafam oraya takıldı:). hpwm kullanımı yukarıda var ama tam başarılı kullandım sayılmaz...
aşagıda pwm li devremde mevcut.




 

ete

Hala RETURN hatası devam ediyor.
Basic programları satır takip eder.
Bak bakalım aşağıdaki satırlara. Bu AC isimli etikete GOSUB ile geldin. Buradan kesinlikle RETURN ile dönmen gerekir.
Pause 500 satırından sonra GOTO BASLA satırı programı BASLA etiketine yönlendirir. O komut satırının altına yazdığın RETURN komutunun hiç bir geçerliliği kalmamış oluyor. Çünki program o satıra hiç bir zaman ulaşamaz. O halde yapman gereken GOTO BASLA satırını oradan silmen.
 AC:
SAYAC=9
hpwm 1,255,1000
ILERI=1
GERI=0
PAUSE 500
GOTO BASLA
return

Diğer etiketlerde de benzer sorunlar hala var. GOSUB-RETURN mantığını iyice kavramaya çalış bana kalırsa.
Yada hiç kullanma her işini GOTO ile hallet.

Gaz valfi anladığım kadarı ile bir valf. Peki üzerinde motor mu var selenoid mi var. Ne var?. 3 kademe deyince motor olması gerektiğini düşünmüştüm. Motorlu bir valfmidir bu? Valf durduk yere açılıp kapanmaz. Bir motor yardımı ile açılıp kapanabilir ama sen yine işin bu kısmını eksik açıklamışsın. Anlamadım ne olup bittiğini.

WDT reseti öyle bir şeyleri durdurmak için kullanılacak bir yöntem değil. Bu ancak pic kilitlenme aşamasına gelirse devreye giren bir sistemdir.

Son hali dediğin programda Return olayı düzelmiş gözüküyor ama Return dan sonra koyduğun komutların hiç bir geçerliliği yok. Çünki program o komut satırlarına ulaşamaz. Onları silsen daha iyi olur.

Ete

kerem

hocam gaz valfinden kasıt selenoid valf . içinde bobin var. verdiğin volta göre bobin çeker yada birakır. bende pwm ile 24v 3e bölüp bobine uygulamak istiyorum. 24v pwm ve transistörle sürme ikmanım varmı . yada . röleyle pwm ayarı yapılabilir mi?

olmazsa hocam ben şimdi. yazılımı bitireyim similasyon da herşey çalışsın. sonra elektroniğe döneyim. nasıl bir yol izlemem gerek proje yapmada çok tecrubeli değilim. tavsiye verirseniz sevinirim teşekkürler :) 8) :) :) :D

ete

Selenoid bir bobindir ve bir kere voltaj verdinizmi çeker ve valfi açar. Bu tür valflerde oransal kontrol yapamazsınız. Çünki valf ya açıktır yada kapalıdır. Bu valfi pwm ilede süremezsiniz. Direk bir transistörle sürülebilir ama açıp kapatmak üzrr sürülr kademeli açma kapama yapılamaz.
Oransal kontrol için motorlu valf kullanmak gerekir. Araştırmak lazım. Ben ihtiyaç olmadığı için motorlu gaz valfi görmedim ama vardır mutlaka.
Anladığım kadarı ile bu projeyi yapıp bitirecek bilgi ve tecrübeye sahip değilsin. Ama belki destek alırsan yapabilirsin. Projenin her tarafı yarım yamalak olunca neresinden başlanmalı karar veremiyorum.
Önce valf kontrolüne karar vermen gerek herhalde. Valf denilen şey bir musluk gibi düşünülebilir. Sana lazım olan 3 kademe olduğuna göre kısık az açık ve açıkşeklinde çalışacak 3 valf kullanman ve gaz geçişini mekanik musluklar yardımı ile kısarak ve aynı kollektöre bağlı 3 valf kullanarak belki istediğini yapabilirsin. Kollektör dediğim iki ucu kapalı kalınca bir boru gibi düşünülebilir, bu boruya ana gaz girişi bağlanır. Boruya ayrıca 3 seleneoid valf daha bağlanır bunlar boru gövdesine bağlanmalıdır. Bu 3 valfin çıkışları birleştirilerek ilk ikisine çıkışta mekanik kısma musluğu bağlanır. Böylece valfin verdiği gaz miktarını ayarlamış olursun. Valfin birisi tam açık seçeneğine karşılık gelecek şekilde tam besleme yapar. İkinci valf çıkışına bağlı musluk ile %50 kısık çalışır ve son valf de yine çıkışındaki musluk ile 1/3 oranında bir gaz geçişine müsaade edecek şekilde ayarlanır.
Her bir selenoid birer mosfet transistörle sürülür ve yalnızca ihtiyaç duyulan gaz miktarına göre gerekli olan valf açılır diğerleri kapalı tutulur.
Valf kısmı bu şekilde aşılırsa gerisi artık programla halledilir diye düşünüyorum. Bu sistemde artık pwm gerekmeyeceği için program biraz daha stabil çalışır.
Programda hangi valfin açılması gerektiğine dair bir karar mekanizması olması gerekir. Yada artır ve azalt tuşları ile sırası ile 1-2-3 veya 3-2-1 valfleri seçilebilir.
Sistem kapatılacağı zaman büyün valfler kapatılır olur biter.
Ete

kerem

Ete hocam şuan bu dediğim şekilde çalışan sistemimiz var zaten çalışıyor. bu valfler modülasyonlu yani acıp kısma özelliğine sahip. şuan sistem çalışıyor ben bunun benzerini yapmaya çalışıyorum. hatta yeni 0-18v bir smsp adaptörü ile denedim gazı açtım smps ile v yükselince gaz yükseliyor. v düşünce gaz azalıyor yanma azalıyor. Orasını hallederim tahminimce sadece gerekli olan yazılım yukarı asagı aç/kapa kodlarını yazmak. hatta olmazsa normal bir pwm programı yazayım 3 kademeden aşagı doğru bir deneme yaparım. ben zaten elektronik olarak coğu denemeyi yaptım. iş yazılımda kaldı. orda tıkandım.


ete

Elindeki sistemin nasıl çalıştığını anlamıyorum. Verdiğin sinyalin Pause lerle ayarlanması sistemin doğru çalışmasını engeller nitelikte. Bu nedenle PWM Şayet L293 motor sürücüsünü kullanıyor isen EN1 ucuna PWM sinyalin vermen yeterli olacaktır. Zaten sende o şekilde yapmaya çalışmışsın.
Şayet sistem yne 500 ms lik gecikmeler ile yapılacak ise en azında o iş için TMR1 zamanlayıcısı kullanılarak süreler elde edilmeli süre işlerken buton kontrolü aktif edilmelidir.
Şemada kullandığın pinleride sanki rastgele seçmişsin gibi bir durum var. Onlarda bir ahenk ve düzen içinde olmalı.
Buları dikkate alarak yaptığım program ve şemayı ilişikte veriyorum.
Dene bakalım ne olcak sonuç
Ete

kerem

COK sağolun ete hocam Allah razı olsun . baya işime yarayacak bu program. hocam pauselerle ne kadar alakalıdır bilemiyorum. ama benim problem belli 3 button la ac kapa artır azlat yapacam . 24v 3 e bölüp pwm ile çalıştırcam 1 kademede 9v, 2 kademede 17v,
3 kademede 24v çıkış vercek bir pwm yazılımı gerekiyor.
sistem ilk çalıştığında 24v ile çalışacak(yani 3. kademede başlayacak ) ondan sonra istenirse azaltılır istenirse yükseltilir.
Bide hocam uygulamayı çalıştırdım sistem  sürekli çalışmıyor mesela 2 kademeye geçince motor dönüyor biraz sonra duruyor. normalde dönmesi gerekiyor. sadece hızı azalt yada artılır. sonuçta gaz valfi kapanırsa alev söner kapanmaması gerekli. ilk başta 3. kademede veya 1. kademede ama sürekli çalışarak başlamalı.yani 1. kademe oldu mu sistem çalışıcak durmayacak 2. kademeye geçti mi vana biraz daha açılacak daha iyi yanmaya devam edecek 3. kademede daha da iyi çalısacak en güzel şekilde yanacak. geri dönmelerde de kısarak gelmeli. hocam hiç pwm komutu görmedim yazılımda.

motor sürücüde kullanabilirim(yada başka önereceginiz bir şeyi). ama elimdeki devrede 12v röle kullanmış tam çözemedim 12v ile nasıl pwm ile  sürmüş

ete

#11
Sürekli çalışmamasının sebebi motor sürücüsünün enable ucunun low a çekilmesi olsa gete.
Senin çalışıyor en son hali dediğin programdaki sistemi uyguladım. O çalışıyorsa buda çalışması gerekir. Başından beri açıklamaya çalıştığımız noktaya gelmiş oluyoruz. O valf madıl çalışıyor.
Bir selenoid olmasa gerek zira selenoid voltaja göre açma yapmaz ya açar yada açmaz ara değer olmaz. Her neyse ben mantık vermeye çalıştım zaten. Çalışır hale sen getirirsin artık. Yapamazsan tartışırız. 
Programda pwm komutu yok. Senin yaptığını timer1 ile yaptım çalışıyor dedin diye.
Ete

ete

BU selenoid in ne olduğunu anlamadan bir çözüm önermek mümkün değil. Üzerinde yazılı olan bilgilere bakıp bir data sheet ws gibi bir şey bulman gerekir.  Bir yandan röle ile çalışıyor diyorsun ki bu durumda ayarlı bir voltaj verilmesi pek mümkün olmasa gerek. Kısaca benim açımdan bu selenoid bir muamma. En azından resim eklersen belki bir anlam çıkartabiliriz.

Ete

kerem

hocam bu gaz balfi max dc 24v ile çalışıyor. belli bir voltaj kademesine kadar bobin vanayı açmıyor. diyelim ki 15v sonra bobin vanayı açıyor. artık gaz akışı var ama kademeli olarak voltajı düşürdüğün zaman birakmıyor bobin kısıyor kısıyor taki 5v gelene kadar ondan sonra tamamen bırakıyor ve kapatıyor. 15v tan aşağı hep kısarak geliyor ve bobin tam olarak kapatmıyor. ona göre ayar ediliyor .
yani benim burda yapmak istediğim (asıl amaç) pwm ile voltaj regüle etmem başkada bir mantığı yok.9,17,24v diye regüle etmem gerek. bunu nasıl yapabiliriz.

hazır olan sistemde eskiden ac 220 ve dc17 v ile çalışan gaz valfimiz vardı. şekil 1.deki.
şun ise kullandığımız 24v dc iki bobinde öyle şekil 2,3..
hocam bide modülasyonla alakalı bilgi var aşağıda.  belki yardımcı olur.  sistem bunun gibi çalışıyor .







Kombi gaz valfi nedir ?

Kombi cihazları doğalgazın yakılması ile çalışır. Yanma birçok kombide elektronik ateşleme ile gerçekleşir. Yanmada ihtiyaç olan gaz gaz valfi tarafından ayarlanır. Kombi elektronik kartı sensörler vasıtasıyla gaz valfini kontrol ederek açılıp kapanmasını sağlar. Cihaz çalıştırıldığında gaz valfi bobinleri açılarak gerekli miktarda gazı gönderir. Kombilerde en yaygın kullanılan Honeywell gaz valfidir. gaz valfi arızaları cihazın çalışmamasına, ateşleme yapmamasına neden olur. Kombi marka ve modeline göre ekranda gaz hatası görüntülenir.

Kombi gaz valfi ayarı nasıl yapılır?

Gaz valfinden çıkan gazın ayarını yapan üst kısmındaki bölüme modülasyon denir. İstenilen yanmaya göre alev boyunun yüksekliğinin kısılıp açılması bu kısım sağlar. Cihaz bakımlarında gaz valfi modülasyon ayarı iyi yapılırsa yakıt tüketiminde tasarruf sağlar. Sadece teknisyen tarafından yapılması gereken bu ayara kombi kalori kapasite ayarı da denilmektedir. Kombi gaz ayarları ve modülasyonu için kombi bakımı yaptırmanızı tavsiye ederiz.

Gaz hattındaki problemler, gaz basıncının yüksek olması, gazın kesilmesi ve cihazın çalışma sistemindeki aksaklıklar sebebiyle bu parça arızalanmaktadır. Arıza durumunda gaz valfi tamiri bazı basit sorunlarda yapılabilmektedir. Çoğu zaman ise yenisi takılarak sorunlar çözülmektedir.

Kombi gaz valfi fiyatı ve montaj işlemleri hakkında bilgi almak için çağrı merkezimizi arayabilirsiniz. Kombi yedek parça olarak satışın yanında montaj işçilik için serviste sağlamaktayız.

Sizin sorularınız; gaz valfi ayarı nasıl yapılır, gaz valfi fiyatları, demirdöküm aden gaz valfi, baymak gaz valfi ayarı, eca calora gaz valfi, demirdöküm neva gaz valfi, protherm gaz valfi fiyatları, 845 sigma gaz valfi



kerem

şuanki projede kullunadığımız gaz valfi iki bobinde 24v ile çalışıyor ve çalıştıktan sonra 7v kadar bobin tam olarak kendini birakıp vanayı kapamıyor.

Powered by EzPortal