microcode studio 0.99 a saydirip durdurdugumuzda akilda kalmasi

Başlatan BySnake, 20 Mart 2015, 14:27:49

BySnake

microcode studio 0.99 a saydirip durdurdugumuzda akilda kalmasi icin gerkeli olan kod nedir ? Programi yazdim ama surdurup tekrar ileri diyince yine en bastan yani 1 den basliyor peki 11 de kaldiysa 11 den devam ettirmeye veya geriye dogru devam ettirmeye yarayan kod nedir ? Simdiden tesekkurler :D

ete

sayac değerleri program içinde zaten bir değişkende tutuluyor. Değişken değerini değiştirmediğin sürece o aklında tutar bu bilgiyi. Ama soruyu bana göre eksik sordun. Aleti kapatıp açtığın zaman kaldığı yerden nasıl devam eder diye soracaktın sanırım.

Bir bilginin saklanması için onun hafıza ya yazılması gerekir. Bu hafızaya Eprom da diyoruz. Hafızaya yazmak için
WRITE Adres, SAYAC:pause 10
şeklinde komut kullanılıyor. Epromda birden fazla adres (hücre diyelim) olduğu için nereye yazılacağını adres belirliyor. 0-255 aralığında bir değer olabilir. Bu adres kullanılan işlemciye bağlı olarak 0-127 gibi daha az adresede sahip olabilir işlemcinin data sheet'iine bakmak gerekir.

Bu şekilde yazılmış bir bilgiyi programı ilk çalıştırdığınızda geri okumak için;
READ Adres,SAYAC
şeklinde okumanız gerekir. Yalnız dikkat etmeniz gereken husus şudur. Hiç kayıt yapılmamış bir epromdan okunan değer daima 255 olur. Bu nedenle sayacınız bir tedbir almazsanız 255'e eşitlenebilir. Bunu önlemek için Okunan değer 255 ise sayac=0 olsun demeniz yeterlidir.

Ete

BySnake

Alıntı yapılan: ete - 20 Mart 2015, 14:36:29
sayac değerleri program içinde zaten bir değişkende tutuluyor. Değişken değerini değiştirmediğin sürece o aklında tutar bu bilgiyi. Ama soruyu bana göre eksik sordun. Aleti kapatıp açtığın zaman kaldığı yerden nasıl devam eder diye soracaktın sanırım.

Bir bilginin saklanması için onun hafıza ya yazılması gerekir. Bu hafızaya Eprom da diyoruz. Hafızaya yazmak için
WRITE Adres, SAYAC:pause 10
şeklinde komut kullanılıyor. Epromda birden fazla adres (hücre diyelim) olduğu için nereye yazılacağını adres belirliyor. 0-255 aralığında bir değer olabilir. Bu adres kullanılan işlemciye bağlı olarak 0-127 gibi daha az adresede sahip olabilir işlemcinin data sheet'iine bakmak gerekir.

Bu şekilde yazılmış bir bilgiyi programı ilk çalıştırdığınızda geri okumak için;
READ Adres,SAYAC
şeklinde okumanız gerekir. Yalnız dikkat etmeniz gereken husus şudur. Hiç kayıt yapılmamış bir epromdan okunan değer daima 255 olur. Bu nedenle sayacınız bir tedbir almazsanız 255'e eşitlenebilir. Bunu önlemek için Okunan değer 255 ise sayac=0 olsun demeniz yeterlidir.

Ete
yok abi program kapatma deyil ileri geri durdur diye 3 button durdura basınca kaçta kaldıysa akılda kalacak ileri diyince atıyorum 20 de kaldıysa ileriye gidecek 21 22 23 diye gene geriye basınca 22 21 20 diye saymaya devam edicek ben zaten saydırıyorum ama ileri diyince durdurdugum yerden devam etmıyor yine 1 den baslıyor gerı dedıgım zaman ıse 99 dan baslıyor abi o akılda kalma olayını yapamadım degeri aktarmam gereken yeri çözemedim ?

Burak

Merhaba ;

Programında herzamanki gibi sigorta ayarları eksik ... Öncelikle programın en başında tüm işlemci pinlerini amacına göre kullanmak ve bazı donanımsal özellikleri açıklığa kavuşturmak için bu ayarları belirtmek zorundasın ... BU ; BİR MİKRODENETLEYİCİ PROGRAMLAMADA Kİ EN ÖNEMLİ BASAMAKTIR !!!!

Kullanacağın işlemcinin (PIC16F628) olduğunu varsayıyorum çünkü ekran çıktılarından öyle görünüyor . Projenin ihtivası gereği komparatör işlevinede ihtiyacın olacağını sanmıyorum ...

#config
__CONFIG _CP_OFF & _WDT_ON & _BODEN_ON & _PWRTE_ON & _INTRC_OSC_NOCLKOUT & _MCLRE_OFF & _LVP_OFF
#endconfig
Define OSC 4
CMCON=%00000111          'Comparators off


Akılda kalma olayıdan kastın ne anlamadım . EEPROM mikrodenetleyicinin elektrik kesilmesindeki son değerini akılda tutan hafıza birimidir .. Ama programda anlık olarak değişen değerler RAM belleğe atılır ve elektrik kesintisinde ilk değerleri neyse ona geri dönerler ... Anlaşılan senin ihtiyacın olan şey bu ....

Şimdi senin cevap vermen gereken sorulara gelelim ....

1. Bu programda ileri butonuna basılınca saniyede 1 artan bir değer gözlemlemek mi istiyoruz ?
2. Eğer başlangıç değeri sıfır iken geri butonuna bastığımızda sayı 99'dan başlayarak mı geri saysın yoksa sıfır değerinde olduğu için geri sayma gerçekleşmesin mi ?
3. Program başlar başlamaz ileri yada geri sayma başlasın mı yoksa bu ileri yada geri butonuna basıldığında mı sayma başlasın ?
4. Program ileri sayma esnasından 99'a ulaştığında dursun mu ? yoksa 99'un ardından 0'a ilerleyerek round sayıcı olarak mı çalışsın ?

Açıklamaların kesin ve net olsun ki herkes yardımcı olabilsin ... Özel mesajımda da dediğim gibi *.bas dosyalarını yada *.pbp dosyalarını doğrudan yükle ki üzerinde modifiyeler yapabilelim .. ekran çıktılarına baka baka senin yazdığın programı oturup yazmak için zaman kaybetmeyelim ....

Burak
Ω Gens Una Sumus Ω

ete

Önceki mesajımda söylediğim gibi değişken değeri sen değiştirmedikten sonra değişmez. Aradığın özellik budur.
Bu özelliği kullanarak şöyle yapman gerekir.
Basla satırından sonra henüz sayma başlamadığı için yalnızca ileri ve geri butonlarını kontrol etmen gerekir. Ayrıca zaten durduğun için dur kontrolü gerekmiyor o aşamada.

İleri butonuna bastığını düşünelim, Programın ileri sayma etiketine gidip KALDIĞI yerden başlayarak saymaya devam etmesi gerek. Daha önce hiç saydırma yapımamış ise kaldığı yer otomatikman sıfırdır. O halde sıfırdan 99 a kadar saydıracak demektir.
Daha önceki bir sayma işleminden geri gelinmiş ise gelirken kaldığı sayıyı KALAN isimli değişkene atıp geri gelmesi ve yeniden ileri tuşuna basılınca da KALAN to 99 şeklinde kaldığı yerden itibaren sayması gerekir.

O halde programa başlarken KALAN isimli bir Byte değişkeni daha tanımlaman ve BASLA satırından evvel KALAN=0 demen gerekiyor.

Başlangıç aşamasında GERI tuşuna basılırsa bu sefer de program GERI sayma etiketine gelecek ve orada KALAN'dan itibaren sıfıra kadar sayacaktır. Başlangıçta kalan değeri sıfır olacağı için ve sıfırdan sıfıra sayma olmayacağı için başlangıç aşamasında yapılan geri testine bir if satırı koymak akıllıca olur. IF KALAN=0 then KALAN=99 demek gerekir. Böylece kalan 1-99 arasında bir sayıda kalmamış ise o zaman kalan=99 olması gerekecektir. Bunuda hallettikten sonra İleri ve Geri etiketlerine bakalım.
ILERI: etiketinde, döngümüz ;
FOR SAYI=KALAN to 99 şeklinde sayacak.
BIRLER=SAYI DIG 0
ONLAR=SAYI DIG 1
GOSUB EKRAN
IF PORTB.5=1 THEN
   KALAN=SAYI
   GOTO GERI
ENDIF
IF PORTB.6=1 THEN
   KALAN=SAYI
   GOTO BASLA
ENDIF
PAUSE 100
Next
KALAN=0
GOTO BASLA
şeklinde satırlardan ibaret olacak. Geri etiketini yazmıyorum onuda sen yaz bakalım.
Böylece istediğin olmuş olacaktır.

Ete

BySnake

Alıntı yapılan: Burak GÜNAY - 22 Mart 2015, 17:28:25
Merhaba ;

Programında herzamanki gibi sigorta ayarları eksik ... Öncelikle programın en başında tüm işlemci pinlerini amacına göre kullanmak ve bazı donanımsal özellikleri açıklığa kavuşturmak için bu ayarları belirtmek zorundasın ... BU ; BİR MİKRODENETLEYİCİ PROGRAMLAMADA Kİ EN ÖNEMLİ BASAMAKTIR !!!!

Kullanacağın işlemcinin (PIC16F628) olduğunu varsayıyorum çünkü ekran çıktılarından öyle görünüyor . Projenin ihtivası gereği komparatör işlevinede ihtiyacın olacağını sanmıyorum ...

#config
__CONFIG _CP_OFF & _WDT_ON & _BODEN_ON & _PWRTE_ON & _INTRC_OSC_NOCLKOUT & _MCLRE_OFF & _LVP_OFF
#endconfig
Define OSC 4
CMCON=%00000111          'Comparators off


Akılda kalma olayıdan kastın ne anlamadım . EEPROM mikrodenetleyicinin elektrik kesilmesindeki son değerini akılda tutan hafıza birimidir .. Ama programda anlık olarak değişen değerler RAM belleğe atılır ve elektrik kesintisinde ilk değerleri neyse ona geri dönerler ... Anlaşılan senin ihtiyacın olan şey bu ....

Şimdi senin cevap vermen gereken sorulara gelelim ....

1. Bu programda ileri butonuna basılınca saniyede 1 artan bir değer gözlemlemek mi istiyoruz ?
2. Eğer başlangıç değeri sıfır iken geri butonuna bastığımızda sayı 99'dan başlayarak mı geri saysın yoksa sıfır değerinde olduğu için geri sayma gerçekleşmesin mi ?
3. Program başlar başlamaz ileri yada geri sayma başlasın mı yoksa bu ileri yada geri butonuna basıldığında mı sayma başlasın ?
4. Program ileri sayma esnasından 99'a ulaştığında dursun mu ? yoksa 99'un ardından 0'a ilerleyerek round sayıcı olarak mı çalışsın ?

Açıklamaların kesin ve net olsun ki herkes yardımcı olabilsin ... Özel mesajımda da dediğim gibi *.bas dosyalarını yada *.pbp dosyalarını doğrudan yükle ki üzerinde modifiyeler yapabilelim .. ekran çıktılarına baka baka senin yazdığın programı oturup yazmak için zaman kaybetmeyelim ....

Burak
abi pauseler 1 saniye olur farketmez
baslangıcta 99 dan baslıyor
program butona basınca calısıyor
99 a ulasında dursun
tesekkurler

BySnake

Alıntı yapılan: ete - 22 Mart 2015, 17:46:09
Önceki mesajımda söylediğim gibi değişken değeri sen değiştirmedikten sonra değişmez. Aradığın özellik budur.
Bu özelliği kullanarak şöyle yapman gerekir.
Basla satırından sonra henüz sayma başlamadığı için yalnızca ileri ve geri butonlarını kontrol etmen gerekir. Ayrıca zaten durduğun için dur kontrolü gerekmiyor o aşamada.

İleri butonuna bastığını düşünelim, Programın ileri sayma etiketine gidip KALDIĞI yerden başlayarak saymaya devam etmesi gerek. Daha önce hiç saydırma yapımamış ise kaldığı yer otomatikman sıfırdır. O halde sıfırdan 99 a kadar saydıracak demektir.
Daha önceki bir sayma işleminden geri gelinmiş ise gelirken kaldığı sayıyı KALAN isimli değişkene atıp geri gelmesi ve yeniden ileri tuşuna basılınca da KALAN to 99 şeklinde kaldığı yerden itibaren sayması gerekir.

O halde programa başlarken KALAN isimli bir Byte değişkeni daha tanımlaman ve BASLA satırından evvel KALAN=0 demen gerekiyor.

Başlangıç aşamasında GERI tuşuna basılırsa bu sefer de program GERI sayma etiketine gelecek ve orada KALAN'dan itibaren sıfıra kadar sayacaktır. Başlangıçta kalan değeri sıfır olacağı için ve sıfırdan sıfıra sayma olmayacağı için başlangıç aşamasında yapılan geri testine bir if satırı koymak akıllıca olur. IF KALAN=0 then KALAN=99 demek gerekir. Böylece kalan 1-99 arasında bir sayıda kalmamış ise o zaman kalan=99 olması gerekecektir. Bunuda hallettikten sonra İleri ve Geri etiketlerine bakalım.
ILERI: etiketinde, döngümüz ;
FOR SAYI=KALAN to 99 şeklinde sayacak.
BIRLER=SAYI DIG 0
ONLAR=SAYI DIG 1
GOSUB EKRAN
IF PORTB.5=1 THEN
   KALAN=SAYI
   GOTO GERI
ENDIF
IF PORTB.6=1 THEN
   KALAN=SAYI
   GOTO BASLA
ENDIF
PAUSE 100
Next
KALAN=0
GOTO BASLA
şeklinde satırlardan ibaret olacak. Geri etiketini yazmıyorum onuda sen yaz bakalım.
Böylece istediğin olmuş olacaktır.

Ete
ETE abi yapmaya calısıyorum yapıyorum program hata veriyor attıgım rarda duzenleme yaparak tekrar upload edersen sevinirim teşekkürler

ete

Yazdıkların abuk subuk şeyler. Benim yazdıklarıma bakmamışsın bile. En ufak bir değişiklik bile yapmamışsın.
Anlaşılan hazır iş istiyorsun. Programın neredeyse %80'ini verdim zaten. Biraz kafa yorup üzerinde çalışmak işi tamamlamak için yeterli idi.
Ama sen ne yapıyorsun armut piş ağzıma düş bekliyorsun yağma yok.
Kendin uğraşıp yapman lazım.

Kimse bir şey yapıp vermesin.

Tıkandığın yerde yardım edeceğim. Ama önceki yazdıklarını unut. Burada verilen cevapları dikkatlice oku.
Programı yeniden yaz.
Sana biraz daha yardmcı olayım ve programa neler yazacağınıda söyleyeyim.
1. En başta sigorta ayarlarını vereceksin.
2. Tris registerlerini ayarlayacaksın. Yani giriş çıkış portlarını ayarlaman gerekiyor. Butonlar giriş diğerleri çıkış olacaktır.
3. Sonra değişkenleri tanımlayacaksın. Kullandığın yada kullanacağın değişkenlerin tamamı BYTE cinsinden olmak üzere;
SAYI  - BIRLER - ONLAR - KALAN
4. Programa 200 ms açılış gecikmesi vereceksin.
5. Kalan değişkenini sıfırlayacaksın
6. BASLA satırından itibaren, yalnızca Ileri ve Geri tuşlarına basılmışmı kontrol edecek  ve hangisine basılmış ise ona ait etikete programı göndereceksin.
7. ILeri alt programında FOR SAYI=KALAN TO 99  şeklinde bir döngü kuracaksın. Burada SAYI değerini ekranda göstermek için önce GOSUB ekran şeklinde komut kullanarak EKRAN alt programına gidip oradan RETURN ile döneceksin.
8. Bu döngü içinde Geri tuşuna basılmışmı kontrol edeceksin. Basılmış ise KALAN=SAYI deyip kaldığın yeri kalan değişkenine aktaracaksın. Sonra GOTO GERI deyip Geri alt programına gideceksin. AYnı şekilde DURDURMA tuşuna basılmışmı kontrol edecek ve basılmış ise yine KALAN=SAYI deyip Goto BASLA ile en başa atlayacaksın.
Sayma bitince Kalan=0 deyip yine programı en başa göndereceksin.
9. Geri altprogramında önce KALAN=0 mı diye bakman gerekiyor. Şayet Kalan=0 ise KAlan=99 demen gerekiyor.
Sonra yine FOR SAYI=KALAN to 0 Step -1 şeklinde bir döngü kuracaksın.
10. Burada da önce Gosub Ekran diyerek sayı değerini ekrana yazdıracaksın
12. Ileri uşuna basılmışmı kontrol edeceksin. Basılmış ise KALAN=SAYI ve ardından Goto Ileri diyerek programı ileri etiketine göndereceksin.
13. Durdurma tuşuna basılmış ise KALAN=SAYI ve ardından Goto Basla diyerek programı en başa göndereceksin.
14. Geri döngüsü tamamlandığında Kalan=0. deyip programı Goto Basla ile en başa yönlendireceksin.
15. Ekran alt programında Birler=SAYI dig 0 ve Onlar=SAYI dig1 şeklinde digitleri okuyacak ve ardından bunları porta yazarak bilgiyi ekrana verecek ve ardından Return ile döneceksin.
Hepsi bu kadar topu topu 15 maddelik bir iş yapacaksın. Bunların çoğunuda yapıp verdim zaten. Bir kısmıda senin yazdığın programda mevcut. O halde geriye bunları yukarıdaki sıralamaya göre toparlayıp derlemek kalıyor. Bunuda yapamıyorsan parasını verip birine yaptır.

Ete


BySnake

Alıntı yapılan: ete - 22 Mart 2015, 20:08:49
Yazdıkların abuk subuk şeyler. Benim yazdıklarıma bakmamışsın bile. En ufak bir değişiklik bile yapmamışsın.
Anlaşılan hazır iş istiyorsun. Programın neredeyse %80'ini verdim zaten. Biraz kafa yorup üzerinde çalışmak işi tamamlamak için yeterli idi.
Ama sen ne yapıyorsun armut piş ağzıma düş bekliyorsun yağma yok.
Kendin uğraşıp yapman lazım.

Kimse bir şey yapıp vermesin.

Tıkandığın yerde yardım edeceğim. Ama önceki yazdıklarını unut. Burada verilen cevapları dikkatlice oku.
Programı yeniden yaz.
Sana biraz daha yardmcı olayım ve programa neler yazacağınıda söyleyeyim.
1. En başta sigorta ayarlarını vereceksin.
2. Tris registerlerini ayarlayacaksın. Yani giriş çıkış portlarını ayarlaman gerekiyor. Butonlar giriş diğerleri çıkış olacaktır.
3. Sonra değişkenleri tanımlayacaksın. Kullandığın yada kullanacağın değişkenlerin tamamı BYTE cinsinden olmak üzere;
SAYI  - BIRLER - ONLAR - KALAN
4. Programa 200 ms açılış gecikmesi vereceksin.
5. Kalan değişkenini sıfırlayacaksın
6. BASLA satırından itibaren, yalnızca Ileri ve Geri tuşlarına basılmışmı kontrol edecek  ve hangisine basılmış ise ona ait etikete programı göndereceksin.
7. ILeri alt programında FOR SAYI=KALAN TO 99  şeklinde bir döngü kuracaksın. Burada SAYI değerini ekranda göstermek için önce GOSUB ekran şeklinde komut kullanarak EKRAN alt programına gidip oradan RETURN ile döneceksin.
8. Bu döngü içinde Geri tuşuna basılmışmı kontrol edeceksin. Basılmış ise KALAN=SAYI deyip kaldığın yeri kalan değişkenine aktaracaksın. Sonra GOTO GERI deyip Geri alt programına gideceksin. AYnı şekilde DURDURMA tuşuna basılmışmı kontrol edecek ve basılmış ise yine KALAN=SAYI deyip Goto BASLA ile en başa atlayacaksın.
Sayma bitince Kalan=0 deyip yine programı en başa göndereceksin.
9. Geri altprogramında önce KALAN=0 mı diye bakman gerekiyor. Şayet Kalan=0 ise KAlan=99 demen gerekiyor.
Sonra yine FOR SAYI=KALAN to 0 Step -1 şeklinde bir döngü kuracaksın.
10. Burada da önce Gosub Ekran diyerek sayı değerini ekrana yazdıracaksın
12. Ileri uşuna basılmışmı kontrol edeceksin. Basılmış ise KALAN=SAYI ve ardından Goto Ileri diyerek programı ileri etiketine göndereceksin.
13. Durdurma tuşuna basılmış ise KALAN=SAYI ve ardından Goto Basla diyerek programı en başa göndereceksin.
14. Geri döngüsü tamamlandığında Kalan=0. deyip programı Goto Basla ile en başa yönlendireceksin.
15. Ekran alt programında Birler=SAYI dig 0 ve Onlar=SAYI dig1 şeklinde digitleri okuyacak ve ardından bunları porta yazarak bilgiyi ekrana verecek ve ardından Return ile döneceksin.
Hepsi bu kadar topu topu 15 maddelik bir iş yapacaksın. Bunların çoğunuda yapıp verdim zaten. Bir kısmıda senin yazdığın programda mevcut. O halde geriye bunları yukarıdaki sıralamaya göre toparlayıp derlemek kalıyor. Bunuda yapamıyorsan parasını verip birine yaptır.

Ete
abi 2 ci rar yanlıs olmus birde kendim ugrasıyorum zaten ama yeterli bilgim yok su dersi okulda 5 saat görüyoruz bazı arkadaslar sayesinde zaten 2 saati gidiyor biz okul basladı baslayalı sıgorta ayarını ögrenemedik bu yuzden sizlerden yardım ıstıyorum burda asagı yıkarı 2,3 haftalık bilgimle bir şeyler yapmaya çalısıyorum digleri bile burda öğrendim ben teşekkür ederim bilgi için. bu arada ben hayatımda hiç yapmadıgım bilgi sahibi olmadıgım ve hiç görmedigim bir şeyi yapamam

erdoganacun

ETE  hocam merhaba  benim bir sayıcı  projem  var   bir zamanlar  arkadaşım  yardımcı  olmuştu     röle  eklemek istedim bunuda  kendim yapayım dedim  fakat  olmadı 

erdoganacun

symbol dta=gpio.1
symbol clk=gpio.0
symbol aktar=gpio.2
symbol but2=gpio.4
symbol role=gpio.5
symbol reset=gpio.3
'****************************************************************
SAYAC  var word
Birler var byte
Onlar  var byte
Yuzler var byte
SAYI   VAR BYTE
X      VAR BYTE
I      var byte

'****************************************************************
pause 100
   
   read 0,sayac.highbyte
   read 1,sayac.lowbyte
   read 2,sayac.lowbyte         
                   
        IF SAYAC=0  THEN         
             role=1
       endif
       
        IF SAYAC=9  THEN
             role=0
        endif 
           
             
IF SAYAC=65535 then SAYAC=0
GOSUB AYARLA

basla: 
'     gosub rakamal
     gosub ekran
     Pause 100
         
if reset=0 then
   gosub reest
   WHILE reset=0: wend
pause 5
endif
     
if but2=0 then
   gosub artir
   WHILE but2=0:wend
    pause 5
endif       
     
  goto basla   

ekran:         
         SHIFTOUT DTA,CLK,1,[Birler,Onlar,Yuzler]        'sayac
         HiGH aktar:PAUSEUS 2:LOW aktar
         return

reest:
if reset=0 then sayac=0
gosub ayarla
return

ARTIR:
    SAYAC=SAYAC+1
    IF SAYAC=1000 THEN SAYAC=999
    GOSUB AYARLA
    RETURN

AYARLA:
        X=SAYAC DIG 0
        GOSUB RAKAMAL
        BIRLER=SAYI
       
        X=SAYAC DIG 1
        GOSUB RAKAMAL
        Onlar=SAYI
       
        X=SAYAC DIG 2
        GOSUB RAKAMAL
        Yuzler=SAYI

write 0,sayac.highbyte
write 1,sayac.lowbyte:gosub delay
RETURN

erdoganacun

0 .. olduğunda  GPI.5   1  olsun   9   olduğunda  GPI.5   0  olsun istedim  butonlu  yapacağım bunu  ete  hocam

F®T

IF SAYAC=0 THEN ROLE=1
IF SAYAC=9 THEN ROLE=0

Kodu böyle ekle.
"Hakk" şerleri hayr eyler Zannetme ki gayr eyler Ârif anı seyreyler Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler.

ete

Yazdıklarını düzenleyip Kod tag içine adım. Eksikler ve fazlalıklar vardı . Onu bir dene istersen. Daha eksikleri var. Tuş titremesi için bir tedbir alınmamış. Ama ben bu konuda çok az bir gecikme ekledim sadece. Programı detaylı incelemek gerek neresi etkilenir neresi etkilenmez bu gecikmelerden diye. Gerekirse while:wend lerden sonra koyduğum pause 5 değerlerini en az 50 yapmak gerekir.
Ekran alt programında RETURN eksik idi program oraya gelip kalır yada kilitlenir. Sonuna Return ekledim.

Ete

erdoganacun


Powered by EzPortal