avatar_nurim

Dijital LPG depo göstergesi

Başlatan nurim, 26 Aralık 2011, 04:20:05

wisdom_rs232

aynı fikirdeyiz üstat.

ama sadece açılıştaki isimde diskalifiye edilebilir. bir timer kurarsın lcd datasına ............ istediğin zman sonra devreye sokarsın . ozmanda zaten programın maine gelmiş olur. o isimde çıkmazzz. ya yeterki nihet bozulmasın . bence emeğe saygı olmalıdır. Terbiyesizliğin lüzümu yoktur.....

wisdom.

dedim

gerek yok ki hocam o dediginiz marka nın samandıra tipi iki adet  20k ohm luk bir sensör yada 50k ohm luktur.ben bizzat inceledim ve arastırdım.bir cok marka var ama hepside birbirine yakın.

kullanılan sensörlerin degerleri:

1:0-90 ohm (genelde brc kullanıyor)
2:33k (eldegra voltran vs..)
3:50 k (genelde atiker)
4:20 k ( genelde buda atiker )

bu kadar....

wisdom_rs232

hay eline sağlık dedim kardeş
kim para kazanacaksa kazansın

:) :) :)

wisdom

ete

Kullanılan sensör tipleri anlaşılan firma markalarına göre değişiyor. Malum patent konusu var. Bir birlerininkini kullanmıyorlar demekki ama işin güzel tarafı sensörler üniversal. Zaten minicik bir şey. Yaklaşık 3 cm çapında Kapalı bir kutu, iki vidası var ve depo üzerinde çıkışta ki yerine tutturuluyor. Hepside mıknatıs sitemi ile çevriliyorlar. ELimde bir proje var ve buna bağlı olarak 90 ohm ve 30K lık birer sensörde aldım. Öncelikle ilk devremize 90 ohmluk sensörü bağladığım zaman kusursuz çalıştığını belirtmek isterim. Elbette o projenin geliştirilmesi gereken tarafları mevcut ama çalışan bir projedir.

Sonuç olarak sensörler piyasada satılıyor, birisi üzerine geliştirilecek proje ile muhtelif marka sistemlerine uyacak bir sistem yapılabilir.
Bu konuda özellikle depo tasarımlarını bilenlere bazı sorular sormak isterim. Mesela;
- Depo çıkış ağzında sensörün takıldığı yerde malum şamandıra sistemi mevcut. Bu şamandıra normalde 30 veya 45 dereceilik (gerçek değer nedir bilmiyorum) bir açı ile takılması gerekiyormuş. Rahat girmediği için monte eden kişiler elleri ile teli bükerek rastgele bir eğimde takıyorlarmış. Bu sistemde gösterge bazen sapabiliyormuş.  Elbette bu şekilde takılmış bir şamandra ile sisteminizin doğru gösterme olasılığı azalmaktadır. Doğrusu nedir acaba?
- Depolar genelde silindirik tasarımlı. Bu durumda gözünüzde canlandırın bakalım.  Depo dolu iken gaz tüketildikçe şamandıranın aşağı düşme hızı azalacak ve depo yarı dolu hale geldiğinde en yavaş seviyeye gelecektir. Bu bir kusurdur normalde. Acaba , kademeli direnç prensibi ile üretilen sensörlerde direnç sıralaması bu özellik dikkate alınarakmı yapılmıştır. Zira sensörü öyle ayarlarımki deponun yapısına bağlı olarak şamadıra üst konumlarda hızlı düşse bile sensördeki direnç değişimini küçük tutarım. Depo seviyesi orta konumlara gelince de direnç değerlerini öyle ayarlarımki düşme ye bağlı direnç değişimini biraz hızlandırırm . Böylece depoda şamandıra hangi seviyede olursa olsun benim göstergem lineer ilerler. Bu benim düşüncem elbette gerçekte de böylemidir acaba? Bilen varsa açıklarsa memnun olurum. Değilse kısa zamanda bir depo edinip deneme ile öğrenmeye çalışacağım.

Bu iki konu çok önemli birincisi şamandıra hangi açı ile takılmalı ve depo şekline göre direnç değişimi lineermidir?

Pek çok gaz sistemi monte eden firma ile görüştüm. Hepsinin ortak bir isteği var aslında. Hemen herkes iyi bir şey yapmak isterseniz sistem gaz ile çalışmaya geçtiği zaman benzin göstergesini gaz göstergesi haline getirin derler.
Bu konu sanırım bir çok kişinin gündeminde şu anda . Aslında benim için hiçde zor olmayacak bir iş bu. Yapabilirim ama bu seferde işin standardı ortadan kalkacak. Zira her otomobilde kullanılan göstergeler farklı mantıkla çalışıyorlar. Elbette büyük çoğunluk iberli gösterge kullanıyor. Depo şamandırasına bağlı bir sistem göstergeye benzin seviyesine bağlı bir voltaj üretiyor ve bu voltajda direk ibrenin kalkıp bir yerde durmasını sağlıyor. İbreli göstergeler için bir şeyler yapılabilir. Ama müdahale edilemeyecek göstergeler mevcut. Bir kısmı digital çalışıyor. Onlar için ancak sistem iyice öğrenilirse bir şeyler yapmak mümkün olur. Buda her araç için ayrı çalışma gerektirirki buna kimsenin gücü yetmez sanırım.

Hemen her konuda olduğu gibi basit bir otogaz sisteminde bile eşeledikçe ortaya yeni konular çıkıyor. Daha bilmediğimiz neler vardır kimbilir bu konuda.

Ete

Mucit23

#49
Hocam sizinde bizimde bu konularda bilmediğimiz daha birçok şey olduğu açık.
Aslında Yeni Araçlarda gaz pedalından tutun diğer tüm donanımlara kadar herşey elektronik ana bir beyin dediğimiz kutucuk tarafından kontrol ediyor.
Arabanın Tüm elektrik aksamları donanımları arasındaki haberleşme canbus ile oluyor. Arabanın devir göstergesine mekaniksel hiçbir bağlantı yok. Devir bilgisini, hız bilgisini, Haralet, Yakıt, Uyarı ve bildiri lambaları yani hepsi Bilgilerini Canbus hattından alıyor. İbrelerde ise servo motor benzeri motorlar var. Onlar hareket ettiriyor.

Şimdi Benzin göstergesine dokunabilmek için arabayı resmen ele geçirmeniz gerekir. Canbus nasıl çalışır çok iyi bilinmeli. Zor bir konu. Hatta bende bi aralar arabamın Canbus hattına bir kanca atarak arabadan çeşitli bilgileri almayı düşündüm.(Hız, devir, Sıcaklık, Basınç vs..)
Şimdilik yatıyor :D Bir tane logic analyser almak lazım ilk önce..

Aracın can bus hattının nasıl çalıştığını iyi bilmek gerekiyor. Çünkü her bir göndericinin bir adresi var. Bu adresleri bilmeden uygun yerden veri nasıl alınır bilmiyorum..
Aracın Can bus hattına müdahale etmekde kolay bir iş değil. Yani yanlışlıkla kimse Hava yastıklarının açılmasını istemez.
Üstelik büyük ihtimalle her arabanında ayrı bir protokolü vardır..

Bence böyle bir iş yapılacaksa araç üreticileriyle anlaşmalı olarak bir iş yapılmalı. Yoksa sistemi oturtmak zor olur..
Bir ulusu yok etmenin En iyi yolu o ulusun dilini yok etmektir.

www.arectron.com/

ete

Kendime bir hedef araç kitlesi belirledim. Bu kitlede son sistem kontrol birimleri yok zaten. Öncekilerin ise ne olduklarını iyi biliyorum.
Yıllardır kendi aracımı kendim tamir ederdim. Sökmediğim yeri kalmamıştı. Bu nedenle bana yetecek bilgiye sahibim. Yenilerde zaten işin çığırından çıktığını biliyorum. Bir iki nesildir arabama el sürmüyorum. Hem gerek duymuyorum hemde süremiyorum. Zira her şey beyin denilen sistemin kontrolü altında . Bu tür araçlarda elbette bilinçsiz olarak bir şey yapılması mümkün değil.

Ete

wisdom_rs232

merhabalar

iş baya ilerlemeye başladı...

işte barış hocanın can bus olayını incelemesi..

http://www.barissamanci.net/Makale/15/can-bus-nedir-can-protokolu-incelemesi/

yeni bir olaya el atılıyor sanırım..

gazamız müberek olsun.

saygılar

wisdom.

wisdom_rs232

hocam bu işler zaten son modellerde gerek yok. Herşey mevcut kendi siteminde, Orta derece ve düşük model araçlar üzerine çalışmak icap eder. Malum bir aramaya en ufak bir modifiye yaptırsalar direk fiyat fırlıyor. bizimkiside ona benzeyecek. Adam görecek arabada gazı %1 hata ile görecek hem para hem kalan miktarı hesaplayacak, süper diye aksesuar olacak. birde şunu düşünüyorum Bu cihazları çıkaran adamlar düşünmedilermi bu olayı, insan ister istemez kendine soruyor. basi 2X8 LCD 10 tl 3tl pic kutuufak tefek devre vs 30 tl ye bu iş biter. bunu düşünmüyorlarmı ?

wisdom

wisdom_rs232

ayrıca kaldıki;
konyada a...t...r   marka dışarıya bile devre yapmaya başladığını duydum, kesin bilmiyorum.
hep ??????

wisdom

wisdom_rs232

merhabalar arkdaşlar.

atiker sensör 20k imiş. Fakat bu sensör liner pot değilmiş. kademeli pot yapmışlar 10 kadme var 10 kademeyede 2k dirençlere bölünmüş.
çok fazla yardımcı olmacak ama yinede iş görür seviyede. Keşke liner pot koysalardı. diğer sensörlerdemi böyle bilgisi olan arkadaşalr yazarlarsa yardımcı olmuş olurlar.


wisdom.

ete

Kullanılan direnç tipi sensörlerin tamamı kademeli direnç şeklinde çalışıyor. Bunun sebebi sanırım direnç değerinin değişiminin mıknatıs yardımı ile fazla güç harcanmadan yapılması zorunluluğu olsa gerek. Zira elimdeki 90 ohm ve 30K sensörleri neredeyse sıfır güçle direnç değiştirebilecek şekilde yapılmış.

Ete

wisdom_rs232

üstat nasıl olacak liner gösterge. nihayetinde tankı 10 kademeye bölüyor. diğer yönden kendimizi kandırıyoruz. yanılıyormuyum.
???

dedim

wisdom_rs232 hocam peki ben bir sey deniycem ama olurmu bilmiyorum.şimdi diyelimki sizin dediginiz gibi atiker tankını 10 kademeye bölüyor.kademe basınada 2k lık bir direnç olusuyor. dirençlerin bütün uclarını +5v ile baglasak ondan sonra direnclerin diger uclarında oluyacagımız gerilim ile kendi göstergemızı yapabilirmiyiz bu sadece benım fikrim olur yada olmaz demenız yeterlidir benım için

wisdom_rs232

çok mantıklı gözükmüyor üstat. (bu arada kusura bakma birtürlü gölbaşından çıkamadım, eğitim bitti konyaya döndüm msn. guvenelektrik@hotmail.com msn 24 saat açıktır.) çönkü anladığım kadarı ile tüm dirençlerin uçlarını birleştirecen. diğer uçlardan gerilim bilgisi alacaksın sanırım. çıkan her uçtan aynı gerilim değerini görürüsün. yanlış anladıysam düzeltirmisin.

ete

Kademeli direnç ile pot arasında çok fazla fark yoktur. Birinde gezinen uç direnç üzerinde gezinerek sürekli direnci bölerek sana çıkış verir. BU durumda 3 ucu olabilir. Ama gezinen ucu dış ıçlardan birisi ile birleştirirsen kademeli direnç ile aynı hale gelir.  Diğerinde ise direnç uçları üzerinde gezinerek bir birine seri bağlanmış dirençleri gezindiği noktadan bölerek çıkış verir.
Bunun hassasiyeti hiç de fena değil. Merak etmeyin depo göstergeside öyle milim milim çalışmıyor. Neticede çekilen gazı karşılığı olarak ibre kayarak ilerliyor ve bu sensörlerde bunu gayet güzel sağlayabiliyorlar.

Ete


Powered by EzPortal